תחקיר ליצמן ו'עזרת אחים' • האם ערוץ 2 סילף את האמת?

"אך הכתב הלהוט אחר האייטם, לא מרפה. "מי סידר לכם את זה? ליצמן?" הוא שואל ביוזמתו. נציג עזרת אחים לא מתבלבל לרגע, ועונה: "מה קשור ליצמן?" אך הכתב שואל שוב: "אתם יודעים מי זה ליצמן?" הנציג שלנו עונה: "בוודאי, הוא שר הבריאות, אך הוא לא קשור לזה כלל".
יעקב גרודקה 5 Comment on תחקיר ליצמן ו'עזרת אחים' • האם ערוץ 2 סילף את האמת?

אמש פרסם ערוץ 2 תחקיר שבו הוא טוען לכאורה כי ליצמן דאג לקיצור תורים לבדיקת MRI דווקא לתושבי בית שמש • אברימי קאפ יו"ר 'עזרת אחים' מפריך הבוקר את דבר התחקיר • האם ערוץ 2 ערך קטעים וסילף את האמת?

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"אך הכתב הלהוט אחר האייטם, לא מרפה. "מי סידר לכם את זה? ליצמן?" הוא שואל ביוזמתו. נציג עזרת אחים לא מתבלבל לרגע, ועונה: "מה קשור ליצמן?" אך הכתב שואל שוב: "אתם יודעים מי זה ליצמן?" הנציג שלנו עונה: "בוודאי, הוא שר הבריאות, אך הוא לא קשור לזה כלל".
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (ראשון) פרסם ערוץ 2 תחקיר שבו הוא טוען לכאורה כי שר הבריאות יעקב ליצמן דאג לקיצור תורים לבדיקת MRI דווקא לתושבי בית שמש. במרכז התחקיר עומדת עמותת 'עזרת אחים' מבית שמש, הקוראת במודעות גלויות לתושבי העיר, לקבוע דרכה תור לבדיקת MRI, ולזכות לקיצור משמעותי בתורים. מנוסח המודעה ניתן להבין כי ידו של השר בהסדר.

תחקירני הערוץ נשלחו להזמין תור באופן עצמאי בבית החולים הדסה, וקיבלו אותו לעוד חודשים ארוכים, ואילו במשרדי העמותה הם גילו כי יוכלו לקבל את התור תוך 48 שעות בלבד.

הבוקר, מתייצב אברימי קאפ יו"ר 'עזרת אחים' ומפריך את דבר התחקיר, תחת הכותרת "כך בושלה כתבה נגד עמותת עזרת אחים והשר ליצמן בערוץ 2", קאפ מפרט, "במהדורה המרכזית של ערוץ 2 פורסם אמש "תחקיר" לפיו, כביכול, "עזרת אחים", הדסה ושר הבריאות ליצמן, חברו להם יחדיו כדי להקל עליכם לקבל שירותי בריאות, ובמיוחד בגין "העוול" בקידום תורים לבדיקת MRI".

"כאן נגלה לכם", ממשיך קאפ, "כמה תלאות עבר הכתב החרוץ, וכמה משוכות צלח ערוץ 2, כדי לקבל חומר מבושל, ערוך ומעובד, כדי שקהל הצופים, יקבלו רושם מוטעה במזיד, באמצעות הצגת תמונה מעוותת ומסיתה, כביכול "השר החרדי מקמבן ומסדר תורים מהירים על חשבון החילונים המסכנים"".

קאפ מספר כי "בצהרי יום פעילות רגיל, נכנס כתב חברת החדשות למשרדי "עזרת אחים", בבית שמש, מצויד במצלמה נסתרת, ובפיו סיפור מפוברק על ילד חולה בן 3 שנזקק לעזרה בקידום תור לצילום mri. צוות המרפאה נזעק לסייע מיידית, אך הכתב מתעקש "שמעתי שעוזרים כאן רק לחרדים, זה בסדר שאני חילוני?", צוות המרפאה המסור, שמסייע מדי יום למאות פונים מכל האוכלוסיות והמגזרים, ללא תשלום, לא הבין על מה הוא מדבר והמשיך לתת לו כל עזרה שביקש. לילד "החולה" הוסדרה בדיקה מהירה כמו שעושים לכל מי שפונה אלינו".

"אך הכתב הלהוט אחר האייטם, לא מרפה. "מי סידר לכם את זה? ליצמן?" הוא שואל ביוזמתו. נציג עזרת אחים לא מתבלבל לרגע, ועונה: "מה קשור ליצמן?" אך הכתב שואל שוב: "אתם יודעים מי זה ליצמן?" הנציג שלנו עונה: "בוודאי, הוא שר הבריאות, אך הוא לא קשור לזה כלל".

לדבריו, "בשידור המהדורה, הוצגו קטעים חתוכים מצילומי הסתר, שסודרו כפי הרצון של עורכיו. וכך זה היה נשמע: כתב ערוץ 2: "מי סידר לכם את זה? ליצמן?" נציג עזרת אחים: "בוודאי, הוא שר הבריאות"!".

הוא מבהיר: "אז לכל מי ששואל: אין לשר ליצמן כל קשר להסדר הקיים בבית שמש. מדובר בפיילוט מוצלח שקיימנו מיוזמתנו עם הדסה, בכדי לקדם את שירותי הבריאות של כלל תושבי העיר בית שמש, חרדים וחילונים, וותיקים ועולים".

"בין היתר אפשר גם לקדם תור לבדיקת MRI, זאת אודות למדיניותו ופעילותו המבורכת של שר הבריאות לזרז קביעת תורים ל – MRI בכל בתי החולים ומכוני הדימות ברחבי הארץ. כך בושל אייטם מביש ונמוך. בשיטה נלוזה ובדרך מרמה. כנראה שהכל כשר כדי לפגוע באהדתו של שר הבריאות שלנו, של כל עם ישראל, הרב יעקב ליצמן, וכך ניסו לפגום בשמו הטוב של "עזרת אחים".

"אנחנו כאן, ממשיכים במתן סיוע ועזרה לכל נזקק, ומברכים לכבוד השר היקר, המשך לנער את מערכת הבריאות, לטובת ציבור החולים וכלל אזרחי ישראל, ללא הבדל דת גזע ומין, ולכבוד מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין המוערך שמעבר להיותו איש מקצוע מהשורה הראשונה בעולם הרפואה, הינו קודם כל אדם עם לב רגיש אשר ער למצוקות החולים ומתאמץ המון למענם", מסייפ קאפ.

 



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    מעניין מה תיהיה תגובתם, לדעתי כדאי להעלות לשידור במהדורה המרכזית ברדיו קול חי את הכתב המדובר ולבקש את תגובתו או לבקש את תגובת ערוץ 2. אם באמת מדובר בעריכה מגמתית ובשקר גס, צריך להגיש נגדם תלונה ולתבוע אותם.

  2. 2

    רדיו קול חי מצנזר ולא מכניס תגובות של ביקורת צודקת על ליצמן
    לפעמים התגובות נכנסות רק מתי שהידיעה יורדת לשוליים ונעלמת
    מעניין מתי התגובה הזו תיכנס

  3. 1

    ההסבר של אברימי קאפ נשמע הגיוני, זה מאוד מתאים לערוץ 2 לפברק בצורה שמתואר
    אבל ליצמן צריך לשאול את עצמו למה זה קורה לו? למה הכותרת שבחרו ערץ 2
    היא: "ליצמן מציל את חיי בוחריו על חשבון כולם" ?
    לכלל מוסדות החינוך החרדי(חוץ ממוסדות גור) הכותרת נשמעת קולעת אל המציאות עם שינוי קל
    מוסדות החינוך נאנקים פשוט מהתעללות של הפקידים של בנט במשרד החינוך שממש יורדים לחייהם
    הדברים הגיעו למצב קטסטרופה של ממש שפוגע בבני משפחות מנהלי המוסדות שבתיהם נמצאים
    במתח,בחרדה, ובלחץ אטומי של הררי חובות ואי יכולת לעמוד בהתחייבויותיהם לעובדי ההוראה החרדים
    בשל קיצוצים ו"קיזוזים"בלתי חוקיים נגד המוסדות, ובליווי של שיבוי על ידי חקירות,בדיקות וביקורות
    של נהלים דרקוניים, נוהל רישוי, נוהל תקצוב,ונוהל איתנות פיננסית, כל זה בכדי לכופף ולהכניע את המוסדותך החרדים
    לתכתיבים של משרד החינוך בעניין התערבותו לתכני לימוד, לצורך שינוי פני החברה החרדית!
    למרות כל זאת מגונן ליצמן על שר החינוך בנט ולא עומד בתוקף בדרישה לקיום ההסכמים הקואלציוניים
    והפסקת ההתעללות במוסדות החינוך החרדים, בתמורה מוסדות גור מקבלים איזו שהיא הנהח
    וסיוע מהשר בכל מיני אופנים (לרבות סיוע מונציפאלי)
    אז האם לאור זאת, הכותרת בערוץ 2 אינה צודקת? הרי בלי להתכוון הם קלעו לאמת אך לא בהקשר של החילונים
    ליצמן באמת דואג לציבור שלו(גור!) על חשבון כלל המוסדות החרדים, הוא לעולם לא יוכל לטעון ידינו לא שפכו את הדם הזה!!!